Prístup

Horská chata Bukvica s nadmorskou výškou 810 m.n.m. sa nachádza cca 2,5 km nad obcou Renčišov uprostred lyžiarskeho strediska Renčišov – Buče, v samom srdci malebného a zachovalého pohoria Bachureň s rovnomenným najvyšším vrcholom Bachureň (1081 m.n.m). Na parkovisko pri chate bez problémov vyjdete aj autom po dobrej asfaltovej ceste. Ku chate je možný prístup z troch smerov. Od Sabinova, cez Ražňany, Jarovnice, Uzovské Pekľany a Renčišov. Od Prešova cez Sviniu, Jarovnice, Uzovské Pekľany a Renčišov, alebo ak prichádzate po diaľnici od Popradu, tak v Bertotovciach treba z diaľnice odbočiť na Jarovnice a pokračovať už ďalej cez vyššie spomenuté obce.

Poloha chaty, nadmorská výška a dostupnosť autom z nej robia ideálny cieľ pre všetkých, ktorí chcú uniknúť pred zhonom a túžia po oddychu a tichu v lone krásnej prírody, ale aj pre tých, ktorý do prírody a hôr chodia za zážitkami a športovýmí výkonmi.

Tí, ktorí radi ako dopravný prostriedok využívaju nohy, alebo bicykel majú na výber hneď niekoľko možností:

1. Zo severu po žlto značenom chodníku z Renčišova priamo ku chate.
  2. Po červeno značenom chodníku z Hermanoviec do sedla Mindžová a ďalej cez vrchol Mindžová do sedla Buče a po žltej značke cca 10 min ku chate.
  3. Po modro značenom chodníku z Uzovských Pekľan do sedla Mindžová a pokračovať po červenej do sedla Buče a žltej značke ku chate.
  4. Z juhu z Lipoviec po žlto značenom chodníku do sedla Buče a pokračovať ďalej ku chate.
  5. Ďalšie pristúpové trasy vedú z Lačnova po zelenej značke do sedla Magura a po hrebeni ku krížu a od neho možno priamo po svažnici cez zjazdovku zbehnúť ku chate. Z Vyšného Slávkova po červenej značke do Lačnovského sedla, po rázcestie nad Lačnovom a odtial po zelenej značke do sedla Magura a ďalej, ako už bolo popisané vyššie. Tak isto z Nižného Slávkova po červenej značke cez najvyšší vrchol pohoria Bachureň až ku krížu a ďalej buď do sedla Buče, alebo po svažnici cez zjazdovku.